torsdag, december 08, 2005

film.

lyssnade på Lantz i P3, där Pontus Enhörning och en Cecilia B Jonson intervjuade en frälst Liam Norberg som är ute ur fängelset och promotar Sökarna 2, nej, Blodsbröder. Cecilia skrattade åt alla Pontus' skämt, hälften av vad Liam Norberg sa och mest åt ett eget skämt om att Liam förtjänat sina 6 år i fängelse på grund av sin vidriga page. visst, det var väl kul, men jag vet inte om jag skulle dra ett skämt som hånar den ex-fängelsekund som sitter brevid mig. när hon dessutom började skratta efter att Pontus frågat hur det kändes att vara frälst började jag misstänka att hon inte var där som en skarpsynt bisittare utan som en kvinnlig motsvarighet till David Brent (dvs. Maggie Jacobs i Extras). Liam var höll sig dock väldigt blid och var överlag en grym posterboy för dethär med att finna gud i fängelset.

efter att ha hört intervjun tog jag och läste Strages sågning av Blodsbröder (som nämndes i intervjun - återigen var Liam blid, t.om. ganska ärlig angående filmens kvaliteter, vilket verkar vara vara en vanlig dygd bland svenska skådisar som är med i svenska dyngfilmer - har för mig att någon eufemerade runt Medicinmannen värdelöshet tidigare i år) och efter lite klickande på DN fick jag veta att Magnus Härenstam ska sluta på Jeopardy för att ersättas av Adam "marsipangrodan" Alsing. Härenstam har dock mycket på G, fick man veta, bland annat har han en roll i Göta Kanal 2.

japp.

det var då jag kände att det här blir nog ett inlägg ändå. för liksom, nej, det är fan svårt att hitta ord... men varför? finns det inget bättre att filma än ett manus som heter Göta Kanal 2? vem behöver Göta Kanal 2? vilket intresse har SF av att förse sveriges 40- och 50-talister med smörja? räckte det inte med Hälsoresan? och isåfall - kan de inte bara köpa boxen (vilken f.ö. måste vara årets ironiska julklapp)?

1 kommentar:

  1. Okänsliga skratt och ironiska julklappar - behöver man något mer?

    SvaraRadera