tisdag, maj 03, 2005

IT & knark

fick en länk till Ebba Von Sydows blog på Expressen av Kele. den är såklart skönt menlös och fylld av illa dolt hävdelsebehov (jag med!). hittade Linda Skugges också; mycket med barn blir det. jävligt små mikrokosmos som folk simmar runt i, men LS visade åtminstone prov på självdistans (det kanske hon alltid har gjort. jag läser inte så mycket tidningar, eftersom det rubbar mitt mikrokosmos*). självdistans är grisfett med hårt rockande på.

...vilket, jävligt sökt, får mig att tänka på AMG's recensioner av Limp Bizkit's hårt rockande album, som är dissekerande, elaka och åtminstone kul i ett par minuter: "And truth be told, there is a certain fascination in hearing Durst flail about, particularly now that the music is somewhat better -- never has someone been so earnest and well-intentioned in his utterly clueless idiocy."

* jag är till och med så opåläst att jag totalt missat den proteststorm som med all säkerhet blåste (? sög?) när Expressen Fredag blev "Ebbas jeans och Paris' skor" ...om de nu stannade där? eller skriver man i "Ebbas jeans och Paris' skor" om
Paris' hackade Blueberry och M-K Olsens kokainberoende? är det OK? är kola hippt? eller lever man sunt på mäklarbrickor vid Stureplan? röker man gräs om man sitter på ett Von? Von Dutch? är vissa droger reserverade till vissa sociala fält? (ja, och om blåställen inte lärt sig det än så tar det nog inte lång tid innan alla större industrier infört obligatoriska urinprov).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar